Leer- en/of gedragsproblemen

Leer- en/of gedragsproblemen

Herken je 1 of meerdere punten bij jouw kind:

      • Wordt snel boos
      • Kan zich slecht concentreren
      • Heeft moeite hebben met spelling, lezen, rekenen en/of schrijven
      • Heeft last van (faal)angst
      • Kan niet stil en/of rechtop zitten
      • Is ‘onhandig’
      • Schrikt snel (van licht en/of geluid)
      • Klaagt over hoofdpijn of branderige/jeukende ogen
      • Heeft tong- en mondbewegingen tijdens bezigheden met de handen
      • Plast nog in bed
      • Loopt op de tenen
      • Heeft moeilijkheden met zwemmen, fietsen, bal gooien en vangen
      • Wordt misselijkheid bij beweging (wagenziek)
      • Er is sprake van een verbaal-performaalkloof, dyslexie, AD(H)D en/of autisme
      • “Het zit er wel in maar het komt er niet uit”
      • Alle extra hulp en inspanning thuis en op school helpt niet

Dan kan jouw kind bij mij terecht voor hulp.

Werkwijze

Om een kind op de juiste wijze te kunnen begeleiden bij leer- en/of gedragsproblemen, is het belangrijk om op zoek te gaan naar de oorzaken. Wanneer een kind bijvoorbeeld niet goed kan lezen, wordt er meestal geadviseerd om ‘leeskilometers te maken’. Dit heeft geen zin wanneer het kind bijvoorbeeld geen goede oogsamenwerking heeft.

Om een kind op de juiste wijze te kunnen begeleiden bij leer- en/of gedragsproblemen, is het belangrijk om op zoek te gaan naar de oorzaken. Wanneer een kind bijvoorbeeld niet goed kan lezen, wordt er meestal geadviseerd om ‘leeskilometers te maken’. Dit heeft geen zin wanneer het kind bijvoorbeeld geen goede oogsamenwerking heeft.

Zo zal een kind zelf ook heel graag stil willen kunnen zitten maar wanneer het lichaam door de aanwezigheid van reflexrestanten nog op bepaalde prikkels reageert, zal het dat gewoon niet kunnen of het zal zoveel energie kosten dat het niet ook nog eens kan opletten.

Leer- en/of gedragsproblemen kunnen voor veel frustratie en verdriet zorgen bij een kind.
Hij/zij wil het wel goed doen maar

“Het lukt gewoon niet!”

Onderzoek

Om een kind met leer- en/of gedragsproblemen goed te kunnen begeleiden, zal er eerst gekeken moeten worden wat de oorzaken zijn van de problemen. Daarom wordt er vóór het eerste consult een uitgebreide intakelijst toegestuurd. Tijdens het eerste consult zullen er verschillende testen afgenomen worden.

Mogelijke oorzaken waarnaar gekeken zal worden zijn:

De intake + het onderzoek duurt ongeveer 1 ½ uur.

Behandeling

N.a.v. de bevindingen van het onderzoek bekijk ik de mogelijkheden voor behandeling en zal ik deze met jou bepreken. Daarna zullen wij samen besluiten of we met de behandeling van start gaan. Tijdens de behandeling worden er oefeningen aangeboden die vervolgens thuis herhaald moeten worden. Hoe beter en consequenter de oefeningen gedaan worden, des te groter het resultaat zal zijn!

Onze dochter (7 jaar) was voorafgaand aan het traject met Janet gauw overprikkeld, wat resulteerde in veel boze buien.

We wisten niet goed hoe we haar hierbij konden helpen. Al bij de intake merkten we dat Janet de situatie gauw scherp had, goed kon meedenken en voelen.

Vanuit de intake zijn we gestart met de behandelingen. Janet maakte heel natuurlijk contact met onze dochter en stemde heel goed af op wat zij nodig had.

Hierdoor verliepen de afspraken ontspannen en doelgericht. Janet legde tijdens de behandelingen helder uit wat ze deed, zodat we dit ook thuis als ouders konden toepassen.

Na een aantal behandelingen merkten we dat onze dochter rustiger in slaap viel en veel minder geprikkeld was. Haar boze buien verdwenen steeds meer.

We zijn erg tevreden over de werkwijze en het resultaat!

Behandelmethoden

Ik maak gebruik van de volgende behandelmethoden:

 

Reflexintegratie methoden

–  Masgutova Neurosensomotorische Reflex Integratie (MNRI®)

–  Rhythmic Movement Training International (RMTi )

–  Quantum Reflex Integration™ (QRI™)

 

PSYCH-K®

Acces Bars®

Visuele screening & training ontwikkelt door CNLS

Verbroken verbinding massage

Geïnteresseerd?